12 Temmuz 2015 Pazar

İslamdaki İmtihan Felsefesi

Allah neden kendini gösterme gereği duymuyor?

 (Akla verilen değerin bilinmesi için)

Allah neden sadece yaptıklarıyla kendini belli ediyor?

(Tanrının görkemini dolaylı yoldan sergilemesi ve insandan kendisini bilmesi yolunda ona yardımcı olma isteği onda ortaya çıkarmak için)

Peygamberin doğru söyleyip söylemediğinin kanıtı neden yok?
 (Akıl,mantık ve inanç beraberliğinin insanda sürdürülmesi/süregelmesi için)

Kuran neden tam anlamıyla ilahi olduğu yönünde anlaşılır değil?
(Anlaşılır olanın aklı ve vicdanı değersiz kılmaması için..,akıl dolaylı yoldan her şeyi bilmesine rağmen hala net kanıtlar aramaya çalışırsa bu vicdanı körelten bir akıldır.Evrende yaptıklarıyşa kendini belli eden bir varlık varsa onu görmeden ona iman etmeniz vicdan gerektirecektir.)

Bir Tanrı neden bir şeyi bilip bilmekten ziyade bir şeye inanıp inanmamızı ister?

(Vicdanın akla mahkum olmaması için)

Kutsal bir kitabın söyleminde onu haklı çıkaracak ya da yalanlayacak şekilde o kitabın tarihte değişip değişmediğinin belirlenememesinin sebebi nedir?

(Tüm kanıt/kanıtsızlığa rağmen gerçekleşmek zorunda olan karşısında insanın çaresizliğini görmesi için)

Bir kitabın günümüz dünyasında bile hem değiştirilebilir hem de değiştirilemez şekilde ince bir ölçüye sahip olması, neden onun hem kutsal olduğuna hem de olmadığına kanıt olarak gösterilemez?

Bir dinin bilinemez olana inanmayı telkin etmesi neden insanlığın bir kısmı için evrensel değerler içermez?

(Kamil olgunuğa erişen ve bu olgunluğa erişmemeyi sağlantı haline getiren insanları belirlemek için)

Tüm bunlardan sonra hala insanın inanmak için somut nedenler ve gözle görülür kanıtlar aramaya yönelmişse bu onun samimi olmayan inkara şartlanmış kişi olduğunu gösterir.Ve bu da insandan beklenen samimiyet testinin insanın veremediği anlamına gelir.Önemli olan görülen değil görülmeye iman edebilme erdemliliğidir;çünkü bu imtihan her yerde aynı şekilde tezahur etmektedir.Doğa her haliyle onların gözleri önünde ve bir tanrının varlığını işaret edecek şekilde işlemektedir.

Kuran;
Allah, bir sivrisineği, ondan daha da ötesi bir varlığı örnek olarak vermekten çekinmez. İman edenler onun, Rablerinden (gelen) bir gerçek olduğunu bilirler. Küfre saplananlar ise, “Allah, örnek olarak bununla neyi kastetmiştir?” derler. (Allah) onunla birçoklarını saptırır, birçoklarını da doğru yola iletir. Onunla ancak fasıkları saptırır.

İncil;

Çünkü Tanrı’ya ilişkin bilinen ne varsa, gözlerinin önündedir; Tanrı hepsini gözlerinin önüne sermiştir. 20 Tanrı’nın görünmeyen nitelikleri –sonsuz gücü ve Tanrılığı– dünya yaratılalı beri O’nun yaptıklarıyla anlaşılmakta, açıkça görülmektedir. Bu nedenle özürleri yoktur.

Tanrı’yı tanımakta yarar görmedikleri için Tanrı onları yararsız düşüncelere, yakışıksız davranışlara teslim etti. 29 Her türlü haksızlık, kötülük, açgözlülük ve kinle doldular. Kıskançlık, öldürme hırsı, çekişme, hile, kötü niyetle doludurlar. 30-31 Dedikoducu, yerici, Tanrı’dan nefret eden, küstah, kibirli, övüngen, kötülük üreten, anne baba sözü dinlemeyen, anlayışsız, sözünde durmaz, sevgiden yoksun, acımasız insanlardır. 

Kutsal Yasa'dan yoksun olan uluslar kendiliklerinden bu Yasa'nın gereklerini yaptıkça, Yasa'dan habersiz olsalar bile kendi yasalarını koymuş olurlar.
15 Böylelikle Kutsal Yasa'nın gerektirdiklerinin yüreklerinde yazılı olduğunu gösterirler. Vicdanları buna tanıklık eder. Düşünceleri de onları ya suçlar, ya da savunur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Klasik Sorular

1.Allah'in tüm bu olanlardan sonra hedeflediği nedir? 2.Meşhur Ahzap süresindeki peygamberin evlatligiyla evlenmesinin hikmeti? 3.Dini...